MENU

O akcji "Polonez na Wodzie"

Od czerwca do sierpnia 2014 roku „Polonez” z polską młodzieżą na pokładzie wypłynął w rejsy wzdłuż polskiego wybrzeża, a później w czteroetapowym rejsie wziął udział w regatach The Tall Ships Races 2014 w Norwegii i Danii.
Po powrocie jachtu do Świnoujścia za jego sterem staną kpt. Baranowski, który pojawi się na stracie Bałtyckich Regatach Samotników o Puchar "Poloneza" i Załóg Dwuosobowych. W 1974 roku Krzyszrof Baranowski był honorowym gościem tych regat. W zeszłym roku, po czterdziestu latach znów odwiedził wody Zatoki Pomorskiej meldując się na starcie regat.
Dalej jacht kontynuował rejs wzdłuż polskiego wybrzeża i odwiedził po drodze kilka portów położonych nad Bałtykiem. „Polonez” zakończy podróż w Szczecinie, który z końcem sierpnia stał się ponownie jego portem macierzystym.
W roku 2015 planujemy udział Poloneza w kilku międzynarodowych imprezach żeglarskich oraz rejsy po Bałtyku i Morzu Północnym. W maju wyruszymy na rejs wzdłuż polskiego wybrzeża odwiedzając rodzime mariny. Później udamy się z Trójmista do Kłajpedy, aby wziąć udział w wyścigu Baltic Tall Ships Ragatta 2015. Impreza ta będzie miała swój finał w Szczecinie.
Po regatach Polonez popłynie przez duńskie cieśniny obierając kurs na skandynawskie fiordy, a następnie uda się w kierunku Szkocji, by szlakiem Kanału Kaledońskiego przedostać się na zachodnią stronę Wielkiej Brytanii. Stamtąd udamy się do Belfastu w Irlandii Północnej, gdzie na początku lipca rozpoczną się zlot i regaty żaglowców The Tall Ships Races 2015. W tym roku będziemy ścigać się na trasie z Belfastu do Alesund w Norwegii i z Kristiansand do Aalborga w Danii oraz weźmiemy udział w rejsie Cruise-in-Company z Alesundu do Kristiansand. Regaty zakończą się w Aalborgu z którego udamy się w podróż powrotną do Polski.
W drugim tygodniu sierpnia na wodach Bałtyku odbędą się Bałtyckie Regaty Samotników o Puchar Poloneza i Załóg Dwuosobowych. Kapitan Krzyszrof Baranowski, który od zeszłego roku jest ambasadorem regat w obecnym sezonie ponownie zasiądzie za sterem Poloneza i wystartuje w tej imprezie.

CELE PROJEKTU

- przywrócenie jachtowi „Polonez” funkcji, jaką jego pierwotny właściciel – kpt. Baranowski – mu wyznaczył, czyli służenie jako jacht szkoleniowy dla polskich studentów

- wdrażanie i upowszechnianie idei edukacji morskiej poprzez organizację spotkań z młodzieżą, naukę nowych umiejętności (żeglarskich i nie tylko), naukę współpracy (praca w załodze), zarządzania zespołem i dążenie do osiągania wspólnych celów

- integracja studentów polskich ze studentami z Europy i całego świata w ramach międzynarodowych regat Tall Ship Races i imprez towarzyszących

- wymiana międzykulturowa

+ poznawanie obyczajów ludzi z całego świata
+ zapoznanie załóg zagranicznych z kulturą polską
+ praktyczna nauka języków obcych

- Szerzenie polskiej kultury, wartości propagowanych w żeglarstwie morskim oraz osiągnięć polskiego żeglarstwa, ze szczególnym uwzględnieniem wokołoziemskiego rejsu „Poloneza” i dokonań kpt. Krzysztofa Baranowskiego.

- Praktyczna nauka nt. ochrony środowiska i ekologii

Trasa

Gdynia–Hel, 03.06 (śr), dzień 1

Spotykamy się w Marinie Gdynia w godzinach południowych. Będzie to dzień organizacyjno integracyjny. Po wybraniu swoich koi i zaprowiantowaniu oddamy cumy i ruszymy by zmierzyć się z wodami Zatoki Gdańskiej. Po szkoleniu z obsługi sprzętów pokładowych i środków ratunkowych wieczorem zacumujemy na Helu, gdzie spędzimy wspólnie wieczorek zapoznawczy.

Hel–Klaipeda, 4-5.06 (czw.-pt.), dzień 2-3

Przed południem obierzemy kierunek Kłajpeda. Prawdopodobnie na morzu nie natrafimy na żadną świąteczną procesję. Lepiej też nie trafić na okręty rosyjskie, więc też w bezpiecznej odległości miniemy wody Obwodu Kaliningradzkiego. W piątkowe popołudnie powinniśmy wpłynąć do Klaipedy, gdzie rozpoczną się już wydarzenia związane z regatami Baltic Tall Ships Regatta 2015. Zapoznamy się szczegółowo z programem oraz z załogami przybyłych jednostek.

Klaipeda, 6-7.06 (sb.-ndz.), dzień 4-5

W te weekendowe dni pozostajemy na lądzie by aktywnie uczestniczyć w programie imprez.
Wśród atrakcji dla załóg będzie crew party, parada dla załóg, zwiedzanie miasta i wiele innych, które tylko będą zależały od wyobraźni żeglarzy.

Parada Żaglowców, 8.06 (pn.), dzień 6

Dziś zaczynają się prawdziwe emocje!
Na początek wspaniała Parada Żaglowców i pożegnanie z Klaipedą, aby udać się na wyznaczoną linię pierwszego startu. Będzie to dzień wspaniałych obrazków i wielkich westchnień.
Szykować aparaty, obiektywy, statywy, kamery i co kto ma… i dalej już na START.

Kłajpeda-Szczecin.REGATY, 9-12.06 (czw.-pt.), dzień 7-10

Dziś wszystko się zaczyna, do pokonania mamy ponad 200 mil morskich. Polonez lubi silne wiatry a przy nich czekają nas 3 dni żeglugi, podczas której pokarzemy co Polonez potrafi... Obserwujemy wszelkie zmiany pogody, korygujemy kurs, dbamy o idealną pracę żagli, jednym słowem dajemy z siebie wszystko aby na mecie być jako pierwsi!
Po zakończeniu regat wpływamy do Świnoujścia. Będzie to czas na krótki odpoczynek i uzupełnienie zapasów. Stąd dzieli nas kilka godzin żeglugi do oczekiwanego finału w Szczecinie. Docieramy na Wały Chrobrego pod wieczór, gdzie przywita nas muzyka i wiele kolorowych świateł – zabawa.

Szczecin,13-14.06 (sb.-ndz.), dzień 11-12

Dalszy ciąg integracji z załogami zapoznanymi w Kłajpedzie.
Świetna zabawa na crew party, podczas parady załóg i wręczania nagród. Dodatkowo Obchody Dni Morza w Szczecinie i zlot oldtimerów. Dni pełne pozytywnej energii.

cena:

• paliwo,
  • ubezpieczenie KL,NNW

dodatkowo:

• Możliwość zdobycia stażu dla ubiegających się o stopnie żeglarskie,
  • Crew Party,
  • Crew Parade,
  • koncerty,
  • darmowe wycieczki po mieście/okolicznych atrakcjach,
  • darmowe wejścia do muzeów i komunikacja miejska